Type
Distributietransport
Schuifzeilopleggers2283Koelwagens opleggers985Gesloten opleggers558Isothermen opleggers214Vlakke/ Open opleggers845Tankopleggers585Bulkopleggers118Chassis opleggers17Containertransporters/ Wissellaadbakken opleggers816Schuifvloer opleggers202Bandlosser opleggers3Autotransport opleggers66Houtopleggers91Drankenwagen opleggers7Veewagen opleggers39Paardenopleggers1
Interessante aanbiedingen
Serin Aluminium Fuel Tank Semi Trailer
Prijs op aanvraag
2023
Turkije
Meusburger Tieflader 3-Achser, Planen-Aufbau, Radmulden
16 900 EUR
1999, 3-as
Oostenrijk, Peuerbach
LIDER 2024 model new from MANUFACTURER COMPANY Ready in stock
48 000 EUR
2024, 3-as
Turkije
Faymonville MAX Trailer 3-Achs-Doppeltele-Plateau zwangsgel.
Prijs op aanvraag
3-as
Duitsland, Dortmund
Diversen IBM Ejector trailer 4 axle 50 Ton
22 000 EUR
2016, 4-as
Denemarken, Hedensted
HRD Walking Floor 4 axle 92 M3
Prijs op aanvraag
2006, 4-as
Denemarken, Hedensted
HeavyTrailer 3-Achs-Plateau Baustoff
Prijs op aanvraag
3-as
Duitsland, Dortmund
FAYMONVILLE 3-Achs-Semi mit hydr. Ladebett und Rampen
Prijs op aanvraag
3-as
Duitsland, Dortmund
De oplegger is een voertuig , een soort aanhangwagen die voor het vervoer van verschillende ladingen is bestemd. In het voorste gedeelte is de oplegger uitgerust met de drakvlak met de kingpin, die op de koppelschotel van een trekker wordt gekoppeld . Aldus wordt wat gewicht naar de assen van de trekker overdragen. Het bouw ziet ook een zadel voor, waarop het voorste deel ongekoppeld rust. Grofweg kan de oplegger in twee delen worden verdeeld: rijwerk en laadplatform.
Het eerste deel bestaat uit een ophanging, chassis , assen . De draagvermogen, snelheid en stabiliteit hangen daarvan af. Moderne opleggers zijn met moderne luchtkussens (dubbele) uitgerust. Ze absorberen hobbels op de straten en garanderen de stabiliteit, en daarmee de veiligheid van goederen . De totale laadvermogen van de gehele oplegger hangt van de belasting op de assen af. Het chassis is een belangrijk bouwelement . Om gemakkelijker te repareren is het modulair (vastgemaakt met bouten). Het chassis kan ook ongedeeld zijn. Dat verhoogt de robustheid en stabiliteit. Het chassis wordt met duurzame en corrosiebestendige laag bedekt. Als regel kiezen de fabrikanten van opleggers zichzelf de leverancier voor elementen van het rijwerk.
Wat de sectie voor goedenvervoer betreft is de verscheidenheid zeer ruim. Afhankelijk van de toepassing kan ze van staal, hout en kunststoffen worden gemaakt. Meestal zijn er de volgende elementen : de vloer of het frame , draagconstructie, isolatie, een bevestiging (bijvorbeeld verankering of ringen ), een uitladen-inladen mechanisme, interne constructies voor meerdere verdiepingen. Tanks of speciale reservoirs kunnen ook worden gemonteerd op het platform voor het vervoer van vloeistoffen (bijvoorbeeld ammoniak).
De materialen die voor de vervaardiging van opleggers worden gebruikt, hangen van zijn doelgebruik af. Bijvoorbeeld voor middelen die door temperatuurveranderingen zijn beïnvloed; of zware ladingen of standarde ladingen en techniek, ezv. Dus om de lading te beschermen kunnen huif, gesloten box of koelwagens worden gebruikt. De oplegger kan ook worden gebouwd als een kiepauto voor het vervoer en uitlading van bouwmaterialen en bulkgoederen. Er zijn ook platformen voor het vervoer van graafmachines of techniek.
In tegenstelling tot trekkers, zijn opleggers eenvoudiger en worden door vele bedrijven vervaardigd, en onder anderen kunnen aan de perzoonlijke behoeften van klanten worden aangepast. De voornaamste seriële producenten zijn Krone, Kögel, Schmitz en Van Hool.