
Opleggers
Schuifzeilopleggers
2090Kippers opleggers
1375Koelwagens opleggers
875Gesloten opleggers
567Isothermen opleggers
176Vlakke/ open opleggers
853Diepladers opleggers
973Tankopleggers
524Bulkopleggers
147Chassis opleggers
12
- ACERBI 5
- ACKERMANN 22
- ACTM 24
- ALAMEN 20
- AMT 32
- ARDOR 9
- ASCA 13
- ATCOMEX 3
- ATM 25
- AUREPA 2
- BARNEOUD 1
- BENALU 174
- BERGER 17
- BLUMHARDT 2
- BODEX 4
- BRF 4
- BROSHUIS 63
- BULTHUIS 6
- BURG 38
- CARNEHL 74
- CASTERA 13
- CEYLAN 1
- CHEREAU 55
- CLAYTON 3
- CMT 2
- COBO 6
- CODER 14
- COMETTO 2
- CROSSLAND 4
- D-TEC 64
- DANSON 12
- DAPA 2
- DENNISON 15
- DESOT 16
- DIJKSTRA 1
- DINKEL 6
- DOLL 28
- DOĞAN YILDIZ 1
- DRACO 26
- EGGERS 1
- EKERI 9
- EKW 5
- EMTECH 1
- ES-GE 21
- ESVE 3
- ETA 8
- FAYMONVILLE 257
- FEBER 1
- FELDBINDER 105
- FESAN 19
- FGM 1
- FILLIAT 1
- FLANDRIA 2
- FLIEGL 60
- FLOOR 47
- FONTAINE 1
- FRUEHAUF 157
- GALTRAILER 8
- GENERAL TRAILER 59
- GHEYSEN & VERPOORT 13
- GK GRÜNENFELDER 1
- GOFA 2
- GOLDHOFER 98
- GRAY & ADAMS 31
- GROENEWEGEN 60
- GS MEPPEL 5
- GUILLÉN 1
- GURLESENYIL 17
- HANGLER 34
- HEIL 3
- HEITLING 3
- HENDRICKS 7
- HERTOGHS 7
- HFR 24
- HRD 13
- HTF 12
- HUMBAUR 6
- HÜFFERMANN 3
- INVEPE 10
- ISISAN 4
- JUMBO 13
- KAISER 130
- KAMAG 1
- KEL-BERG 119
- KEMPF 46
- KILAFORS 4
- KING 11
- KLAESER 3
- KNAPEN 80
- KOMODO 4
- KOTSCHENREUTHER 1
- KRAKER 28
- KROMHOUT 6
- KRONE 1124
- KÄSSBOHRER 102
- KÖGEL 348
- LAG 110
- LAMBERET 58
- LANGENDORF 86
- LATRE 2
- LECITRAILER 64
- LECIÑENA 14
- LEGRAS 27
- LIDER 53
- LOUAULT 8
- MAFI 3
- MAGYAR 33
- MAISONNEUVE 8
- MEGA 14
- MEIERLING 16
- MEILLER 70
- MENCI 24
- METACO 4
- MEUSBURGER 44
- MINERVA 2
- MOL 35
- MONTENEGRO 8
- MONTRACON 26
- MÖSLEIN 7
- MÜLLER MITTELTAL 7
- NETAM 2
- NETAM-FRUEHAUF 9
- NFP-EUROTRAILER 1
- NICOLAS 22
- NOOTEBOOM 96
- NOR SLEP 8
- NOVA 44
- NURSAN 10
- NÄRKO 11
- OKT TRAILER 2
- ORTEN 1
- ORTHAUS 5
- OVA 10
- OZGUL 48
- OZSAN 1
- PACTON 161
- PANAV 7
- PEZZAIOLI 14
- PIACENZA 6
- REISCH 24
- RENDERS 97
- ROBINE 9
- ROHR 9
- ROJO 3
- SAMRO 67
- SCHEUERLE 8
- SCHMIDT 4
- SCHMITZ 1523
- SCHRADER 3
- SCHRÖDER 3
- SCHWARZMÜLLER 177
- SCORPION 14
- SDC 27
- SECKINLER 1
- SERGOMEL 32
- SINAN 18
- SOMMER 11
- SOR 9
- SPITZER 86
- STAS 70
- STOKOTA 5
- SUNSKY 13
- TALSON 15
- TANG 3
- TECNOKAR 9
- TIRSAN 6
- TISVOL 5
- TITAN 9
- TRABOSA 1
- TRACON 18
- TRAILOR 54
- TRANDERS 1
- TRAX 5
- TRAYLONA 1
- TROUILLET 8
- TSR 1
- TURBO'S HOET 47
- TYLLIS 2
- VAN ECK 16
- VAN HOOL 131
- VEGA 42
- VELDHUIZEN 6
- VEREM 3
- VIBERTI 2
- VOCOL 1
- VOGELZANG 5
- WEIGHTLIFTER 1
- WELGRO 24
- WIELTON 38
- WILCOX 3
- ZORZI 10
- Nederland 2539
- Albanië 5
- Algerije 1
- België 1098
- Bosnië en Herzegovina 1
- Bulgarije 27
- Burkina Faso 2
- China 21
- Denemarken 598
- Duitsland 1672
- Estland 82
- Finland 41
- Frankrijk 539
- Griekenland 6
- Hongarije 38
- Ierland 8
- Italië 68
- Ivoorkust 1
- Kroatië 53
- Letland 26
- Litouwen 176
- Luxemburg 2
- Mexico 40
- Nieuw-Zeeland 3
- Noord Macedonië 1
- Noorwegen 75
- Oekraïne 19
- Oostenrijk 231
- Polen 295
- Portugal 69
- Roemenië 131
- Rusland 2
- Servië 3
- Singapore 167
- Slovenië 3
- Spanje 108
- Tanzania 2
- Tsjechië 234
- Turkije 293
- Verenigd Koninkrijk 130
- Verenigde Arabische Emiraten 23
- Zweden 65
- Zwitserland 41
Interessante aanbiedingen








De oplegger is een voertuig , een soort aanhangwagen die voor het vervoer van verschillende ladingen is bestemd. In het voorste gedeelte is de oplegger uitgerust met de drakvlak met de kingpin, die op de koppelschotel van een trekker wordt gekoppeld . Aldus wordt wat gewicht naar de assen van de trekker overdragen. Het bouw ziet ook een zadel voor, waarop het voorste deel ongekoppeld rust. Grofweg kan de oplegger in twee delen worden verdeeld: rijwerk en laadplatform.
Het eerste deel bestaat uit een ophanging, chassis , assen . De draagvermogen, snelheid en stabiliteit hangen daarvan af. Moderne opleggers zijn met moderne luchtkussens (dubbele) uitgerust. Ze absorberen hobbels op de straten en garanderen de stabiliteit, en daarmee de veiligheid van goederen . De totale laadvermogen van de gehele oplegger hangt van de belasting op de assen af. Het chassis is een belangrijk bouwelement . Om gemakkelijker te repareren is het modulair (vastgemaakt met bouten). Het chassis kan ook ongedeeld zijn. Dat verhoogt de robustheid en stabiliteit. Het chassis wordt met duurzame en corrosiebestendige laag bedekt. Als regel kiezen de fabrikanten van opleggers zichzelf de leverancier voor elementen van het rijwerk.
Wat de sectie voor goedenvervoer betreft is de verscheidenheid zeer ruim. Afhankelijk van de toepassing kan ze van staal, hout en kunststoffen worden gemaakt. Meestal zijn er de volgende elementen : de vloer of het frame , draagconstructie, isolatie, een bevestiging (bijvorbeeld verankering of ringen ), een uitladen-inladen mechanisme, interne constructies voor meerdere verdiepingen. Tanks of speciale reservoirs kunnen ook worden gemonteerd op het platform voor het vervoer van vloeistoffen (bijvoorbeeld ammoniak).
De materialen die voor de vervaardiging van opleggers worden gebruikt, hangen van zijn doelgebruik af. Bijvoorbeeld voor middelen die door temperatuurveranderingen zijn beïnvloed; of zware ladingen of standarde ladingen en techniek, ezv. Dus om de lading te beschermen kunnen huif, gesloten box of koelwagens worden gebruikt. De oplegger kan ook worden gebouwd als een kiepauto voor het vervoer en uitlading van bouwmaterialen en bulkgoederen. Er zijn ook platformen voor het vervoer van graafmachines of techniek.
In tegenstelling tot trekkers, zijn opleggers eenvoudiger en worden door vele bedrijven vervaardigd, en onder anderen kunnen aan de perzoonlijke behoeften van klanten worden aangepast. De voornaamste seriële producenten zijn Krone, Kögel, Schmitz en Van Hool.