Type
Distributietransport
Schuifzeilopleggers
1935Koelwagens opleggers
930Gesloten opleggers
485Isothermen opleggers
212Vlakke/ Open opleggers
733Tankopleggers
628Bulkopleggers
81Chassis opleggers
14Containertransporters/ Wissellaadbakken opleggers
729Schuifvloer opleggers
211Bandlosser opleggers
2Autotransport opleggers
87Houtopleggers
94Drankenwagen opleggers
9Veewagen opleggers
13Land van de verkoper
Interessante aanbiedingen

Leciñena Fond Mouvant
Prijs op aanvraag
2008, 3-as
Frankrijk, PERPIGNAN

Fliegl Containerchassis ADR, 1x20/2x20/1x30/1x40 /1x45
22 900 EUR
2024, 3-as
Oostenrijk, Peuerbach

LIDER 2024 NEW 80 TONS CAPACITY FROM MANUFACTURER READY IN STOCK
36 000 EUR
2024, 3-as
Turkije, Konya

Kempf SKM35/3
13 900 EUR
2015, 3-as
Litouwen, Vilniaus

KÄSSBOHRER Flex Carrier Autotransporter LKW Lohr
77 500 EUR
2021, 3-as
Polen, 31-670 Kraków

Lamberet
13 000 EUR
2012, 3-as
Frankrijk, ABLIS

H&W Hdwkss38
10 250 EUR
2013
Nederland

UNSAL 3 AXLES LOWBED
Prijs op aanvraag
2024, 3-as
Turkije, ANKARA
De oplegger is een voertuig , een soort aanhangwagen die voor het vervoer van verschillende ladingen is bestemd. In het voorste gedeelte is de oplegger uitgerust met de drakvlak met de kingpin, die op de koppelschotel van een trekker wordt gekoppeld . Aldus wordt wat gewicht naar de assen van de trekker overdragen. Het bouw ziet ook een zadel voor, waarop het voorste deel ongekoppeld rust. Grofweg kan de oplegger in twee delen worden verdeeld: rijwerk en laadplatform.
Het eerste deel bestaat uit een ophanging, chassis , assen . De draagvermogen, snelheid en stabiliteit hangen daarvan af. Moderne opleggers zijn met moderne luchtkussens (dubbele) uitgerust. Ze absorberen hobbels op de straten en garanderen de stabiliteit, en daarmee de veiligheid van goederen . De totale laadvermogen van de gehele oplegger hangt van de belasting op de assen af. Het chassis is een belangrijk bouwelement . Om gemakkelijker te repareren is het modulair (vastgemaakt met bouten). Het chassis kan ook ongedeeld zijn. Dat verhoogt de robustheid en stabiliteit. Het chassis wordt met duurzame en corrosiebestendige laag bedekt. Als regel kiezen de fabrikanten van opleggers zichzelf de leverancier voor elementen van het rijwerk.
Wat de sectie voor goedenvervoer betreft is de verscheidenheid zeer ruim. Afhankelijk van de toepassing kan ze van staal, hout en kunststoffen worden gemaakt. Meestal zijn er de volgende elementen : de vloer of het frame , draagconstructie, isolatie, een bevestiging (bijvorbeeld verankering of ringen ), een uitladen-inladen mechanisme, interne constructies voor meerdere verdiepingen. Tanks of speciale reservoirs kunnen ook worden gemonteerd op het platform voor het vervoer van vloeistoffen (bijvoorbeeld ammoniak).
De materialen die voor de vervaardiging van opleggers worden gebruikt, hangen van zijn doelgebruik af. Bijvoorbeeld voor middelen die door temperatuurveranderingen zijn beïnvloed; of zware ladingen of standarde ladingen en techniek, ezv. Dus om de lading te beschermen kunnen huif, gesloten box of koelwagens worden gebruikt. De oplegger kan ook worden gebouwd als een kiepauto voor het vervoer en uitlading van bouwmaterialen en bulkgoederen. Er zijn ook platformen voor het vervoer van graafmachines of techniek.
In tegenstelling tot trekkers, zijn opleggers eenvoudiger en worden door vele bedrijven vervaardigd, en onder anderen kunnen aan de perzoonlijke behoeften van klanten worden aangepast. De voornaamste seriële producenten zijn Krone, Kögel, Schmitz en Van Hool.
Top verkopers