Interessante aanbiedingen
Toyota 42-7FDA50
Prijs op aanvraag
2007, Diesel, 7543 uren
Nederland, Moerdijk
CAT NPV20N2
1 461 EUR
2017, 3000 uren
Verenigd Koninkrijk
Drexel Heftruck, Zijlader, Pivot mast, elektro
7 850 EUR
1989, 4x2, Elektro, 2065 uren, 2-as
Nederland
Toyota SWE 080L
3 750 EUR
2017, Elektro, 1278 uren
Nederland
Still EK10
1 249 EUR
2006, Elektro, 62 uren
Nederland
JCB 531-70
Prijs op aanvraag
2021, 580 uren
Polen, Toruń
JCB 537-135 m. Kurv
30 033 EUR
2004
Denemarken, Hammel
JCB Verreiker
Prijs op aanvraag
Vraag info
Nederland, Groningen
Samen met de ontwikkeling van logistieke diensten en de bouw van multifunctionele magazijnen, moeten magazijn machines voldoen aan alle eisen voor een hogere wendbaarheid, milieuvriendelijkheid, bestuursgemak. Die moeten grotere ladingen vervoeren, hoger opladen, minder brandstof of energie verbruiken, duurzamer zijn, ergonomisch zijn, en ook zo mogelijk, moeten ze worden geïntegreerd in het elektronische magazijnysteem "warehouse management systeem " (WMS ).
De bedoeling van magazijn machines is op het juiste moment, naar de juiste plaats, in de juiste toestand de benodigde goederen uit het magazijn te leveren, en ook informatie over de beweging van het product te verstrekken. Voor deze doelen worden heftrucks, verreikers, zijladers, container laders, stackers gebruikt.
De meest gevraagde machines zijn vorkheftrucks en verreikers. De naam stamt van de voorvork constructie, daar wordt kracht om de belasting te verhogen overgedragen. Daarmee wordt het maximale efficiëntie, en samen met extra rubber mutsen ook ladingsveiligheid bereikt.
Modellen van magazijn heftrucks zijn met diesel-, benzine -of elektrische motoren uitgerust. Natuurlijk hebben elektrische heftrucks geen uitsoten en kan binnen gebouwen worden gebruikt . Maar het vermogen van de elektrische motoren is minder als bij diesel of benzine motoren. Terwijl het vermogen van de diesel heftruck gemiddeld ongeveer 40 kW bereikt, bedraagt het vermogen van tractie motoren tot 10 kW. Het nominale hefvermogen variëert van 1.000 tot 10.000 kg. Standaard hefhoogte van modellen bereikt ongeveer 3000 cm.
Zijlader verschillen van de heftrucks door de zijwaartse vork constructie en twee platforms. Ze worden voor langere ladingen gebruikt, meestal voor plaatstaal, spaanplaten, machines en uitrusting, walsen en kabelhaspels. Het hefvermogen van zijladers bereikt ongeveer 50 ton. De machine kan vrij of op rails bewegen. De modificaties met elektrische motoren zijn geruisloos en milieuvriendelijk, en kunnen binnen gebouwen worden gebruikt .
Verreikers hebben ook een vork constructie voor het heffen en houden van ladingen. Maar hiermee wordt een telesooparm als hefmechanisme gebruikt. Het nominale hefvermogen van de compacte verreiker bereikt ongeveer 3500 kg, waarbij de hefhoogte tot 8 meter bereikt. Ze worden in magazijnen meest gebruikt. Ze kunnen met elektromotoren worden uitgerust. Verreikers met het hogere vermogen hebben het hefvermogen van ongeveer 12 ton met de hefhoogde tot 10 meter. Dergelijke modificaties vereisen meer ruimte.
In de markt beheersen de magazijn machines van Caterplillar, JCB, Jungheinrich, Kalmar, Komatsu, Linde, Manitou, Merlo, Mitsubishi, Still, Toyota.