
Laden en lossen
- Heftrucks 5293
- Driewielige vorkheftrucks 322
- Vierwielige vorkheftrucks 1788
- Zijladers 146
- Ruw terrein heftrucks 95
- Magazijntechniek 2624
- Palletwagens 510
- Stapelaars 743
- Reach trucks 717
- Orderverzameltrucks 175
- 4-weg zijladers 74
- Elektrische trekkers 249
- Verreikers 1637
- Reach stackers 102
- Terminal trekkers 91
- Container heftrucks 61
- Bouwmachines
- Kranen 1506
- Hoogwerkers 2263
- Gemeentelijke machines/ speciaal
- Ground support equipment 278
- Aanbouwdelen
- Vorken 417
- Klemmen 210
- Tegenwichten 181
- AMLIFT 9
- ATLET 22
- AUSA 13
- BAUMANN 38
- BOBCAT 37
- BT 249
- CARER 10
- CASE 4
- CATERPILLAR 356
- CESAB 22
- CLAAS 168
- CLARK 36
- COMBILIFT 50
- CROWN 101
- DAEWOO 6
- DAN TRUCK 5
- DEUTZ 10
- DIECI 44
- DOOSAN 63
- FENWICK 15
- GALEN 1
- GENIE 10
- HANGCHA 370
- HANSELIFTER 2
- HAULOTTE 8
- HELI 52
- HYSTER 455
- HYUNDAI 8
- JCB 337
- JLG 9
- JOHN DEERE 1
- JUNGHEINRICH 724
- KALMAR 250
- KOMATSU 234
- KRAMER 39
- LAFIS 1
- LIEBHERR 16
- LINDE 2120
- MAGNI 34
- MANITOU 370
- MASSEY FERGUSON 20
- MECLIFT 2
- MERLO 131
- MITSUBISHI 125
- MOFFETT 7
- NEW HOLLAND 22
- NISSAN 89
- OM 16
- OMG 15
- SENNEBOGEN 1
- SMV 74
- SPIJKSTAAL 13
- STEINBOCK BOSS 12
- STILL 1217
- SVETRUCK 61
- TCM 351
- TERBERG 55
- TEREX 2
- TOYOTA 502
- VOLK 1
- WEIDEMANN 10
- YALE 111
- Diesel 2592
- Benzine 11
- LPG/benzine 1
- LPG 748
- Elektro 3831
- Nederland 988
- België 208
- China 808
- Denemarken 217
- Duitsland 4613
- Finland 2
- Frankrijk 1011
- Hongarije 1
- Italië 224
- Letland 12
- Litouwen 52
- Noorwegen 8
- Oostenrijk 43
- Polen 578
- Portugal 4
- Roemenië 6
- Servië 4
- Slovenië 2
- Spanje 228
- Tsjechië 539
- Turkije 6
- Verenigd Koninkrijk 351
- Verenigde Arabische Emiraten 3
- Zweden 13
- Zwitserland 11








Samen met de ontwikkeling van logistieke diensten en de bouw van multifunctionele magazijnen, moeten magazijn machines voldoen aan alle eisen voor een hogere wendbaarheid, milieuvriendelijkheid, bestuursgemak. Die moeten grotere ladingen vervoeren, hoger opladen, minder brandstof of energie verbruiken, duurzamer zijn, ergonomisch zijn, en ook zo mogelijk, moeten ze worden geïntegreerd in het elektronische magazijnysteem "warehouse management systeem " (WMS ).
De bedoeling van magazijn machines is op het juiste moment, naar de juiste plaats, in de juiste toestand de benodigde goederen uit het magazijn te leveren, en ook informatie over de beweging van het product te verstrekken. Voor deze doelen worden heftrucks, verreikers, zijladers, container laders, stackers gebruikt.
De meest gevraagde machines zijn vorkheftrucks en verreikers. De naam stamt van de voorvork constructie, daar wordt kracht om de belasting te verhogen overgedragen. Daarmee wordt het maximale efficiëntie, en samen met extra rubber mutsen ook ladingsveiligheid bereikt.
Modellen van magazijn heftrucks zijn met diesel-, benzine -of elektrische motoren uitgerust. Natuurlijk hebben elektrische heftrucks geen uitsoten en kan binnen gebouwen worden gebruikt . Maar het vermogen van de elektrische motoren is minder als bij diesel of benzine motoren. Terwijl het vermogen van de diesel heftruck gemiddeld ongeveer 40 kW bereikt, bedraagt het vermogen van tractie motoren tot 10 kW. Het nominale hefvermogen variëert van 1.000 tot 10.000 kg. Standaard hefhoogte van modellen bereikt ongeveer 3000 cm.
Zijlader verschillen van de heftrucks door de zijwaartse vork constructie en twee platforms. Ze worden voor langere ladingen gebruikt, meestal voor plaatstaal, spaanplaten, machines en uitrusting, walsen en kabelhaspels. Het hefvermogen van zijladers bereikt ongeveer 50 ton. De machine kan vrij of op rails bewegen. De modificaties met elektrische motoren zijn geruisloos en milieuvriendelijk, en kunnen binnen gebouwen worden gebruikt .
Verreikers hebben ook een vork constructie voor het heffen en houden van ladingen. Maar hiermee wordt een telesooparm als hefmechanisme gebruikt. Het nominale hefvermogen van de compacte verreiker bereikt ongeveer 3500 kg, waarbij de hefhoogte tot 8 meter bereikt. Ze worden in magazijnen meest gebruikt. Ze kunnen met elektromotoren worden uitgerust. Verreikers met het hogere vermogen hebben het hefvermogen van ongeveer 12 ton met de hefhoogde tot 10 meter. Dergelijke modificaties vereisen meer ruimte.
In de markt beheersen de magazijn machines van Caterplillar, JCB, Jungheinrich, Kalmar, Komatsu, Linde, Manitou, Merlo, Mitsubishi, Still, Toyota.