
Intern transport, laden en lossen
Heftrucks
5069- Elektrische heftrucks 1067
- Diesel heftrucks 1638
- Lpg heftrucks 856
- Meeneemheftrucks 45
- Zijladers 113
- Ruw terrein heftrucks 94
Magazijntrucks
3737- Palletwagens 1000
- Stapelaars 1237
- Reach trucks 565
- Orderverzameltrucks 458
- 4-weg zijladers 79
- Elektrische trekkers 223
Laadbruggen
66Verreikers
1054Havenmaterieel
307- Reach stackers 90
- Container heftrucks 68
- Terminal trekkers 101
- Bouwmachines
- Kranen 1966
- Hoogwerkers 2966
- Gemeentelijke machines/ speciaal
- Ground support equipment 303
- Aanbouwdelen
- Vorken 852
- Klemmen 213
- Bakken 4261
- Tegenwichten 448
- AHLMANN 1
- AMLIFT 8
- ATLET 43
- AUSA 14
- BALKANCAR 1
- BAOLI 16
- BAUMANN 36
- BOBCAT 19
- BT 213
- BULMOR 24
- CARER 9
- CASE 7
- CATERPILLAR 200
- CESAB 23
- CHARLATTE 12
- CLAAS 68
- CLARK 64
- COMBILIFT 46
- CROWN 56
- DAEWOO 19
- DAN TRUCK 5
- DEUTZ 1
- DIECI 33
- DOOSAN 53
- FANTUZZI 17
- FARESIN 2
- FENWICK 17
- GALEN 1
- GENIE 21
- GIANT 2
- HANGCHA 464
- HAULOTTE 8
- HELI 26
- HUBTEX 28
- HYSTER 393
- HYUNDAI 19
- JCB 334
- JLG 5
- JOHN DEERE 7
- JUMBO 7
- JUNGHEINRICH 800
- KALMAR 267
- KINGWAY 3
- KOMATSU 263
- KRAMER 22
- LAFIS 1
- LIEBHERR 13
- LINDE 1982
- MAFI 39
- MAGNI 24
- MANITOU 364
- MASSEY FERGUSON 3
- MATBRO 3
- MAXIMAL 2
- MECLIFT 4
- MERLO 120
- MITSUBISHI 117
- MOFFETT 18
- MOL 4
- NEW HOLLAND 15
- NISSAN 84
- NOVATECH 1
- OM 22
- OMG 14
- PALFINGER 10
- PLUS POWER 35
- PRAMAC 12
- ROCLA 1
- SCHÄFFER 3
- SEACOM 27
- SENNEBOGEN 3
- SMV 63
- SPIJKSTAAL 2
- STEINBOCK BOSS 21
- STILL 1550
- SVETRUCK 76
- TCM 248
- TERBERG 50
- TEREX 10
- TOYOTA 534
- UNICARRIERS 48
- VOLK 1
- VORTEX 4
- WEIDEMANN 4
- XCMG 6
- YALE 149
- Diesel 2440
- Benzine 12
- LPG/benzine 2
- LPG 1037
- Elektro 4227
- Nederland 2135
- Albanië 1
- Armenië 1
- België 207
- Bulgarije 1
- China 676
- Denemarken 326
- Duitsland 3839
- Estland 18
- Finland 7
- Frankrijk 795
- Hongarije 37
- Ierland 1
- Italië 249
- Kroatië 4
- Letland 9
- Litouwen 82
- Luxemburg 1
- Mexico 101
- Noorwegen 13
- Oostenrijk 43
- Polen 627
- Portugal 2
- Roemenië 31
- Singapore 27
- Slovenië 8
- Slowakije 15
- Spanje 307
- Tsjechië 257
- Turkije 2
- Verenigd Koninkrijk 500
- Verenigde Arabische Emiraten 74
- Verenigde Staten 2
- Zweden 28
- Zwitserland 8
Interessante aanbiedingen








Samen met de ontwikkeling van logistieke diensten en de bouw van multifunctionele magazijnen, moeten magazijn machines voldoen aan alle eisen voor een hogere wendbaarheid, milieuvriendelijkheid, bestuursgemak. Die moeten grotere ladingen vervoeren, hoger opladen, minder brandstof of energie verbruiken, duurzamer zijn, ergonomisch zijn, en ook zo mogelijk, moeten ze worden geïntegreerd in het elektronische magazijnysteem "warehouse management systeem " (WMS ).
De bedoeling van magazijn machines is op het juiste moment, naar de juiste plaats, in de juiste toestand de benodigde goederen uit het magazijn te leveren, en ook informatie over de beweging van het product te verstrekken. Voor deze doelen worden heftrucks, verreikers, zijladers, container laders, stackers gebruikt.
De meest gevraagde machines zijn vorkheftrucks en verreikers. De naam stamt van de voorvork constructie, daar wordt kracht om de belasting te verhogen overgedragen. Daarmee wordt het maximale efficiëntie, en samen met extra rubber mutsen ook ladingsveiligheid bereikt.
Modellen van magazijn heftrucks zijn met diesel-, benzine -of elektrische motoren uitgerust. Natuurlijk hebben elektrische heftrucks geen uitsoten en kan binnen gebouwen worden gebruikt . Maar het vermogen van de elektrische motoren is minder als bij diesel of benzine motoren. Terwijl het vermogen van de diesel heftruck gemiddeld ongeveer 40 kW bereikt, bedraagt het vermogen van tractie motoren tot 10 kW. Het nominale hefvermogen variëert van 1.000 tot 10.000 kg. Standaard hefhoogte van modellen bereikt ongeveer 3000 cm.
Zijlader verschillen van de heftrucks door de zijwaartse vork constructie en twee platforms. Ze worden voor langere ladingen gebruikt, meestal voor plaatstaal, spaanplaten, machines en uitrusting, walsen en kabelhaspels. Het hefvermogen van zijladers bereikt ongeveer 50 ton. De machine kan vrij of op rails bewegen. De modificaties met elektrische motoren zijn geruisloos en milieuvriendelijk, en kunnen binnen gebouwen worden gebruikt .
Verreikers hebben ook een vork constructie voor het heffen en houden van ladingen. Maar hiermee wordt een telesooparm als hefmechanisme gebruikt. Het nominale hefvermogen van de compacte verreiker bereikt ongeveer 3500 kg, waarbij de hefhoogte tot 8 meter bereikt. Ze worden in magazijnen meest gebruikt. Ze kunnen met elektromotoren worden uitgerust. Verreikers met het hogere vermogen hebben het hefvermogen van ongeveer 12 ton met de hefhoogde tot 10 meter. Dergelijke modificaties vereisen meer ruimte.
In de markt beheersen de magazijn machines van Caterplillar, JCB, Jungheinrich, Kalmar, Komatsu, Linde, Manitou, Merlo, Mitsubishi, Still, Toyota.