
Intern transport, laden en lossen
Heftrucks
4208- Elektrische heftrucks 825
- Diesel heftrucks 1461
- Lpg heftrucks 681
- Meeneemheftrucks 30
- Zijladers 120
- Ruw terrein heftrucks 68
Magazijntrucks
4012- Palletwagens 1023
- Stapelaars 1223
- Reach trucks 535
- Orderverzameltrucks 556
- 4-weg zijladers 75
- Elektrische trekkers 238
Verreikers
744Havenmaterieel
304- Reach stackers 86
- Container heftrucks 58
- Terminal trekkers 108
- Bouwmachines
- Kranen 1865
- Hoogwerkers 2681
- Gemeentelijke machines/ speciaal
- Ground support equipment 266
- Aanbouwdelen
- Vorken 849
- Klemmen 222
- Bakken 3599
- Tegenwichten 461
- AMLIFT 10
- ATLET 37
- AUSA 7
- BALKANCAR 2
- BAUMANN 40
- BOBCAT 17
- BT 182
- CARER 9
- CASE 2
- CATERPILLAR 144
- CESAB 14
- CLAAS 51
- CLARK 46
- COMBILIFT 40
- CROWN 54
- DAEWOO 9
- DAN TRUCK 9
- DEUTZ 2
- DIECI 26
- DOOSAN 34
- FENWICK 17
- GALEN 1
- GENIE 14
- GIANT 3
- HANGCHA 338
- HANSELIFTER 1
- HAULOTTE 5
- HELI 64
- HYSTER 326
- HYUNDAI 12
- JCB 197
- JLG 4
- JOHN DEERE 5
- JUMBO 7
- JUNGHEINRICH 727
- KALMAR 260
- KOMATSU 198
- KRAMER 20
- LAFIS 1
- LIEBHERR 6
- LINDE 2234
- MAGNI 17
- MANITOU 289
- MASSEY FERGUSON 3
- MAXIMAL 3
- MECLIFT 4
- MERCEDES-BENZ 1
- MERLO 94
- MITSUBISHI 99
- MOFFETT 15
- MOL 4
- NEW HOLLAND 8
- NISSAN 81
- OM 16
- OMG 14
- PALFINGER 6
- PRAMAC 9
- ROCLA 6
- SEACOM 44
- SENNEBOGEN 2
- SMV 59
- SPIJKSTAAL 3
- STEINBOCK BOSS 25
- STILL 1228
- SVETRUCK 81
- TCM 203
- TERBERG 56
- TEREX 6
- TOYOTA 407
- VOLK 2
- YALE 166
- Diesel 2170
- Benzine 12
- LPG/benzine 4
- LPG 834
- Elektro 4146
- Nederland 1697
- België 478
- Bulgarije 5
- China 551
- Denemarken 304
- Duitsland 3522
- Estland 10
- Finland 7
- Frankrijk 679
- Hongarije 46
- Ierland 1
- Italië 257
- Kroatië 1
- Letland 12
- Litouwen 65
- Luxemburg 2
- Noorwegen 13
- Oostenrijk 46
- Polen 712
- Portugal 7
- Roemenië 10
- Slovenië 2
- Slowakije 21
- Spanje 236
- Tsjechië 459
- Turkije 3
- Verenigd Koninkrijk 179
- Verenigde Arabische Emiraten 46
- Zweden 25
- Zwitserland 13
Interessante aanbiedingen








Samen met de ontwikkeling van logistieke diensten en de bouw van multifunctionele magazijnen, moeten magazijn machines voldoen aan alle eisen voor een hogere wendbaarheid, milieuvriendelijkheid, bestuursgemak. Die moeten grotere ladingen vervoeren, hoger opladen, minder brandstof of energie verbruiken, duurzamer zijn, ergonomisch zijn, en ook zo mogelijk, moeten ze worden geïntegreerd in het elektronische magazijnysteem "warehouse management systeem " (WMS ).
De bedoeling van magazijn machines is op het juiste moment, naar de juiste plaats, in de juiste toestand de benodigde goederen uit het magazijn te leveren, en ook informatie over de beweging van het product te verstrekken. Voor deze doelen worden heftrucks, verreikers, zijladers, container laders, stackers gebruikt.
De meest gevraagde machines zijn vorkheftrucks en verreikers. De naam stamt van de voorvork constructie, daar wordt kracht om de belasting te verhogen overgedragen. Daarmee wordt het maximale efficiëntie, en samen met extra rubber mutsen ook ladingsveiligheid bereikt.
Modellen van magazijn heftrucks zijn met diesel-, benzine -of elektrische motoren uitgerust. Natuurlijk hebben elektrische heftrucks geen uitsoten en kan binnen gebouwen worden gebruikt . Maar het vermogen van de elektrische motoren is minder als bij diesel of benzine motoren. Terwijl het vermogen van de diesel heftruck gemiddeld ongeveer 40 kW bereikt, bedraagt het vermogen van tractie motoren tot 10 kW. Het nominale hefvermogen variëert van 1.000 tot 10.000 kg. Standaard hefhoogte van modellen bereikt ongeveer 3000 cm.
Zijlader verschillen van de heftrucks door de zijwaartse vork constructie en twee platforms. Ze worden voor langere ladingen gebruikt, meestal voor plaatstaal, spaanplaten, machines en uitrusting, walsen en kabelhaspels. Het hefvermogen van zijladers bereikt ongeveer 50 ton. De machine kan vrij of op rails bewegen. De modificaties met elektrische motoren zijn geruisloos en milieuvriendelijk, en kunnen binnen gebouwen worden gebruikt .
Verreikers hebben ook een vork constructie voor het heffen en houden van ladingen. Maar hiermee wordt een telesooparm als hefmechanisme gebruikt. Het nominale hefvermogen van de compacte verreiker bereikt ongeveer 3500 kg, waarbij de hefhoogte tot 8 meter bereikt. Ze worden in magazijnen meest gebruikt. Ze kunnen met elektromotoren worden uitgerust. Verreikers met het hogere vermogen hebben het hefvermogen van ongeveer 12 ton met de hefhoogde tot 10 meter. Dergelijke modificaties vereisen meer ruimte.
In de markt beheersen de magazijn machines van Caterplillar, JCB, Jungheinrich, Kalmar, Komatsu, Linde, Manitou, Merlo, Mitsubishi, Still, Toyota.